27 верасня, Барысаўскі раён /Кар. БЕЛТА/. Мэтавая задача для СЗАТ "БЕЛДЖЫ" - выпуск да 100 тыс. аўтамабіляў у год. Аб гэтым заявіў прэм'ер-міністр Раман Галоўчанка ў час наведвання завода, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Раман Галоўчанка адзначыў, што цяпер адзначаецца добры попыт на беларускія аўтамабілі і ў Беларусі, і ў Расіі. "Аўтамабілі запатрабаваны. Будзе відавочна ў бягучым годзе прададзена больш за 60 тыс. машын. Гэта вельмі добрыя лічбы, - адзначыў ён. - Рыначная кан'юнктура таксама мяняецца. Мы адсочваем, як паводзяць сябе расійскія вытворцы, якія планы там".
Паводле слоў прэм'ера, мэтавая задача - давесці аб'ём вытворчасці "БЕЛДЖЫ" да 100 тыс. аўтамабіляў у год. "Менавіта пад гэта ўжо распрацоўваецца дакументацыя па будаўніцтве дадатковых магутнасцей, вытворчых карпусоў і адпаведнага абсталявання для павелічэння не толькі аб'ёму вытворчасці, але і лакалізацыі. Адзін з элементаў, лакалізаваных літаральна ў апошнія месяцы, - пластыкавыя дэталі бампераў аўтамабіляў. Па ўсёй астатняй наменклатуры таксама разгорнута работа. У першую чаргу з айчыннымі вытворцамі, не толькі дзяржаўнага, але і прыватнага сектара", - звярнуў увагу ён.
І ўсё ж, на думку кіраўніка ўрада, тэмпы недастатковыя. "Трэба максімальна зацікаўліваць вытворцаў, - падкрэсліў Раман Галоўчанка. - Вядома, трэба глядзець, каб асвойваемыя вырабы не вельмі адрозніваліся, прынамсі на першым этапе, па цане ад імпартных. Але ад гэтага нікуды не адыдзем. Гэта галоўная задача. Гэта ўсё - і тэхналагічная бяспека, і суверэнітэт, і гарантыя таго, што мы зможам у далейшым самастойна вызначаць аб'ём вытворчасці і паставак незалежна ад імпартуемых элементаў".
Кіраўнік беларускага ўрада даручыў кіраўніцтву завода актывізаваць работу па лакалізацыі кампанентаў для вырабляемых аўтамабіляў, асобна спыніўшыся на светлавым абсталяванні і люстэрках.
Міністр прамысловасці Аляксандр Яфімаў растлумачыў, што ў чацвёртым квартале гэтага года будзе разгледжана пытанне аб мэтазгоднасці інвесціравання на праект па святлодыёдах. "Трэба хутчэй разварушвацца. Гэта мегапрыярытэтная задача. Вы ж ведаеце ўсе патрабаванні - і Прэзідэнта, і нашы, - адзначыў прэм'ер-міністр. - Разварушванне ідзе вельмі павольна. Можа, для дырэктара прадпрыемства гэта і няважна, але для Міністэрства прамысловасці гэта прыярытэтная і стратэгічная задача".
У якасці прыкладу ён прывёў вытворчасць люстэркаў задняга віду і спытаў, чаму не прапрацавана пытанне аб магутнасцях для выпуску такой прадукцыі, тэхналогіях вытворчасці і кошце. Размова аб гэтым ішла яшчэ на кантактна-кааперацыйнай біржы ў першым паўгоддзі. "Гэта тэхнічна нескладаны вузел, - звярнуў увагу прэм'ер. - Мінула ўжо шмат часу. Дзе рашэнне?"
Паводле слоў кіраўніка ўрада, завод даў тэхнічныя спецыфікацыі і парог цаны, а патэнцыяльны выканаўца абавязаны адпрацаваць, выдаць свае тэхнічныя рашэнні і трапіць у цану. "Калі трэба набыць абсталяванне дадатковае, то мы дапаможам. Міністэрства прамысловасці не кантралюе строга гэтыя працэсы, не спаганяе за рэзультат. Гэта павінна быць безагаворачна ліквідавана", - запатрабаваў прэм'ер. Раман Галоўчанка даручыў паставіць гэта пытанне на кантроль.
Акрамя таго, прэм'еру прадставілі найноўшыя аўтамабілі Geely Atlas і Okavango, а таксама электрамабіль ЕХ5, які плануецца паставіць на выпуск з другога паўгоддзя 2025 года. Мадэль Geely Galaxy E8 Раман Галоўчанка апрабаваў асабіста і ацаніў навінку, якую зусім хутка прэзентуюць у Мінску. "Дынамічная машына, спарткар практычна", - канстатаваў прэм'ер.