31 мая, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Беларускі аўтамабільны завод пашырае навукова-тэхнічнае супрацоўніцтва з вядучымі тэхнічнымі ВНУ Расійскай Федэрацыі па сумеснай падрыхтоўцы спецыялістаў у галіне эксплуатацыі кар'ернай тэхнікі ў горназдабыўной галіне. У прыватнасці, у горадзе Апатыты падпісана пагадненне аб навукова-тэхнічным супрацоўніцтве паміж афіцыйным прадстаўніком БЕЛАЗа ў рэгіёне - кампаніяй "Аўтатэхінмаш" і філіялам Мурманскага арктычнага дзяржаўнага ўніверсітэта (МАДУ), паведамілі карэспандэнту БЕЛТА ў прэс-службе беларускага прадпрыемства.
На сустрэчы прысутнічалі таксама прадстаўнікі кампаніі, якая эксплуатуе БЕЛАЗы, - ПАТ "ФосАгра" (АТ "Апатыт"). Прадпрыемства зацікаўлена ў рэалізацыі сумесных навукова-даследчых і адукацыйных праграм БЕЛАЗа і МАДУ. Яны дадуць магчымасць навучаць студэнтаў практычным навыкам па кіраванні і абслугоўванні тэхнікі ў сценах універсітэта і павышаць узровень падрыхтоўкі спецыялістаў кампаній, якія эксплуатуюць беларускія кар'ерныя самазвалы. Удзельнікам сустрэчы прадэманстравалі праект вучэбнай аўдыторыі "БЕЛАЗ", адкрыццё якой намечана на красавік 2023 года.
"Вучэбныя аўдыторыі "БЕЛАЗ" працуюць ужо ў ВНУ Екацярынбурга, Масквы, Санкт-Пецярбурга, у Кузбасе, - сказаў першы намеснік генеральнага дырэктара па стратэгічным развіцці, інавацыйнай дзейнасці і інфармацыйных тэхналогіях ААТ "БЕЛАЗ" Аляксандр Батвіннік. - Пагадненне аб навукова-тэхнічным супрацоўніцтве з філіялам МАДУ ў Апатытах - гэта яшчэ адна з апорных кропак, дзе працуюць нашы стратэгічныя партнёры. Важна, што кампанія "ФосАгра" ўжо мае цесныя ўзаемаадносіны з універсітэтам у частцы патрабаванняў да падрыхтоўкі кваліфікаваных спецыялістаў. Фактычна гэта сімбіёз сістэмы адукацыі, вытворцы тэхнікі і яе спажыўца".
Пагадненне з МАДУ, у прыватнасці, змяшчае паступальныя крокі па стварэнні вучэбнай аўдыторыі. Тут плануецца ўстанавіць VR-абсталяванне новага пакалення, якое будзе не проста віртуальна растлумачваць работу таго ці іншага вузла, але і дасць магчымасць праводзіць лабараторныя работы па разборцы-зборцы рэдуктара матор-кола і іншых вузлоў кар'ернага самазвала.
Аляксандр Батвіннік правёў лекцыю для студэнтаў, аспірантаў і выкладчыкаў ВНУ, расказаў аб інавацыйных напрамкам БЕЛАЗа ў рэчышчы сусветных тэндэнцый па выкарыстанні альтэрнатыўных крыніц энергіі ў кар'ернай тэхніцы.
"У БЕЛАЗа ёсць бачанне, якія працэсы неабходна развіваць. Гэта, вядома ж, інфармацыйныя тэхналогіі ў горнай справе, экалагічнасць вытворчасці. БЕЛАЗ гатовы з намі гэтым падзяліцца. Ну і другая частка - гэта даследчая работа. Нашы партнёры гатовы з намі супрацоўнічаць і ў плане развіцця навуковага поля", - рэзюмавала дырэктар філіяла МАДУ ў Апатытах Вольга Астроўская.
ААТ "БЕЛАЗ" - кіруючая кампанія холдынга "БЕЛАЗ-Холдынг" - буйнейшы сусветны вытворца кар'ерных самазвалаў і транспартнага абсталявання для горназдабыўной і будаўнічай прамысловасці. Займае каля 30 працэнтаў сусветнага рынку кар'ерных самазвалаў асабліва вялікай грузападымальнасці. Вырабляе самы буйны ў свеце кар'ерны самазвал грузападымальнасцю 450 т.