2 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У рамках імпартазамяшчэння беларускія прадпрыемствы будуць вырабляць для Расіі шырокую лінейку тавараў - ад базавых камплектуючых да буйной ужо гатовай тэхнікі. Аб гэтым расказаў начальнік галоўнага ўпраўлення знешнеэканамічных сувязей Міністэрства прамысловасці Ягор Чарняўскі ў праекце "Па факце: рашэнні Першага" на YouTube-канале БЕЛТА.
Беларусь і Расія цяпер займаюцца сумеснымі імпартазамяшчальнымі праектамі. Большасць з іх будуць рэалізоўваць прадпрыемствы Мінпрама.
"Гэта не дзіўна, таму што прамысловы сектар Беларусі традыцыйна з'яўляецца адным з ключавых у тавараабароце з Расійскай Федэрацыяй", - адзначыў Ягор Чарняўскі.
Паводле яго слоў, калі ў цэлым у беларускіх прамысловых прадпрыемстваў тэмп росту па экспарце 110 працэнтаў, то, у прыватнасці, у Расію пастаўкі растуць значна хутчэй - тэмп росту 140 працэнтаў.
Беларусь прапанавала расійскаму боку больш за дзесятак імпартазамяшчальных праектаў. На іх рэалізацыю Расія выдзяляе Беларусі $1,5 млрд крэдытных сродкаў. "Тут нават трэба гаварыць не пра памер самой сумы, а пра важнасць падтрымкі ў цяперашніх умовах, калі санкцыйныя абмежаванні ствараюць даволі вялікія складанасці з прыцягненнем крэдытных рэсурсаў. Гэта значыць, я гаварыў бы не столькі пра велічыню крэдыту, колькі пра важнасць і своечасовасць, пра кошт гэтых крэдытных рэсурсаў. Усё ж такі Расійская Федэрацыя прапануе іх на даволі выгадных умовах. Закладваюцца вельмі добрыя працэнтныя стаўкі, і мы бачым, што той прадукт, які мы ў выніку будзем рэалізоўваць, будзе канкурэнтаздольным", - падкрэсліў Ягор Чарняўскі.
Беларусь мае неабходныя кампетэнцыі, але каб цалкам задаволіць патрэбнасці расійскага рынку пасля сыходу адтуль заходніх прадпрыемстваў, рэспубліцы неабходна значна пашыраць свае вытворчыя пляцоўкі або мадэрнізаваць іх.
Напрыклад, тлумачаць у Мінпраме, БЕЛАЗу цяпер даводзіцца працаваць, што гаворыцца, за траіх. Раней кар'ерную тэхніку ў Расію пастаўляў не толькі Беларускі аўтамабільны завод. Там таксама існавалі зборачныя вытворчасці амерыканскага і японскага вытворцаў. Акрамя таго, японцы мелі намер арганізаваць яшчэ адну зборачную пляцоўку. "Яны закрылі свае прадпрыемствы. Такім чынам, БЕЛАЗу сёння неабходна запоўніць гэты аб'ём рынку", - растлумачыў начальнік галоўнага ўпраўлення.
Вядома, Беларускаму аўтамабільнаму заводу давядзецца павялічваць аб'ёмы вытворчасці кар'ернай тэхнікі. Гэта патрабуе дадатковых рэсурсаў. Прыкладна такая ж сітуацыя і ў вытворчасці дарожна-будаўнічай, камунальнай тэхнікі.
Цяпер беларускія прадпрыемствы праходзяць працэдуру верыфікацыі бізнес-планаў. Два праекты прайшлі ўжо ўсе ўзгадненні. Адзін з іх - арганізацыя кольцараскатнай вытворчасці ў Оршы. Яна з'явіцца на заводзе "ПАК", які ўваходзіць у склад "БЕЛАЗ-Холдынг". Другі праект - вытворчасць "Амкадорам" лесапрамысловай тэхнікі. "Калі раней рынак быў даволі насычаным, то сёння кампанія "Амкадор" з'яўляецца адзіным вытворцам на тэрыторыі Саюзнай дзяржавы", - адзначыў начальнік галоўнага ўпраўлення.
"Наогул усе праекты маюць разнапланавы характар. Гэта і вытворчасць базавых камплектуючых - шасцерняў, падшыпнікаў. Гэта ліццё. І заканчваючы кар'ернай, лесанарыхтоўчай тэхнікай. У тым ліку ёсць такія пазіцыі, як высокаінтэлектуальныя сістэмы - ABS і EBS. Гэтым займаецца прадпрыемства "БелОМА", - расказаў Ягор Чарняўскі.
Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту.