Афіцыйны сайт Рэспублікі Беларусь
Каляды і Новы год у Беларусі
Бізнес
Каляндар падзей у Беларусі
Выдатныя мясціны Беларусі
Сусветная спадчына ЮНЕСКА ў Беларусі
Беларускія санаторыі і курорты
Сувеніры з Беларусі
| Галоўная | Бізнес | Бізнес-навіны

Бізнес-навіны

24 Ліс 2021

Нацбанк лічыць неабходным хуткі пераход да рэжыму таргетавання інфляцыі

Нацбанк лічыць неабходным хуткі пераход да рэжыму таргетавання інфляцыі
Фота з архiва

24 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Нацыянальны банк лічыць неабходным як мага хутчэй перайсці да рэжыму таргетавання інфляцыі. Аб гэтым паведаміла сёння ў час круглага стала начальнік упраўлення даследаванняў і стратэгічнага развіцця Нацбанка Наталля Мірончык, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"Абапіраючыся на лепшы сусветны вопыт, мы лічым: каб стабілізаваць інфляцыю і забяспечыць базавыя фундаментальныя ўмовы для павышэння патэнцыялу росту эканомікі, нам неабходна як мага хутчэй стварыць усе неабходныя ўмовы і ажыццявіць пераход да рэжыму таргетавання інфляцыі. Такі рэжым дапаможа знізіць інфляцыю, стабілізаваць інфляцыйныя чаканні, павысіць давер да беларускага рубля", - сказала Наталля Мірончык.

Паводле яе слоў, частка неабходных умоў ужо створана. Забяспечана заканадаўчае замацаванне цэнавай стабільнасці ў якасці асноўнай мэты дзейнасці Нацбанка. Павышана значнасць працэнтнага канала трансмісійнага механізма, палепшаны механізм кіравання ліквіднасцю банкаўскай сістэмы. Ажыццёўлены пераход на плаваючы рэжым абменнага курса. Удасканалена камунікацыйная палітыка Нацбанка. Таксама за апошнія гады прыняты шэраг значных мер па дэвалютызацыі эканомікі.

Наталля Мірончык таксама расказала аб задачах, якія трэба вырашыць для пераходу да рэжыму таргетавання інфляцыі. Сярод прапаноў Нацбанка - зацвярджэнне кіраўніком дзяржавы штогод мэт па інфляцыі на тры гады (цяпер на год), надзяленне Нацбанка правам ажыццяўляць свае ўласныя макрапрагнозы. У планах рэгулятара ўдасканальваць аперацыйнае асяроддзе манетарнай палітыкі. Сярод важных для паспяховасці рэжыму таргетавання інфляцыі фактараў Наталля Мірончык таксама назвала ўмацаванне рыначных падыходаў і прынцыпаў работы эканомікі, зніжэнне ўзроўню валютызацыі дзяржаўнага доўгу, павышэнне эфектыўнасці сектара дзяржаўных прадпрыемстваў.

"Мы ўпэўнены, што зацверджаны ў пачатку лістапада інтэграцыйны пакет дакументаў Саюзнай дзяржавы, які ўключае і праграму па гарманізацыі грашова-крэдытнай палітыкі дзвюх краін, будзе садзейнічаць больш хуткаму фарміраванню ўмоў для пераходу Нацыянальнага банка да рэжыму таргетавання інфляцыі, таму што будзе адбывацца збліжэнне прынцыпаў і падыходаў да рэалізацыі грашова-крэдытнай палітыкі двух цэнтральных банкаў. Канечнай мэтай саюзнай праграмы з'яўляецца стварэнне роўных умоў для суб'ектаў гаспадарання ў галіне цэнавай стабільнасці. Разам з тым будзе захавана самастойнасць цэнтральных банкаў у прыняцці рашэнняў у галіне грашова-крэдытнай палітыкі", - адзначыла прадстаўнік Нацбанка.

Рэжым манетарнага таргетавання ў якасці прамежкавага арыенціра выкарыстоўвае адзін з паказчыкаў грашовай масы. Гэты рэжым прадугледжвае наяўнасць у краіне цеснай прамой узаемасувязі выбранага прамежкавага арыенціра і індэкса спажывецкіх цэн. Асноўным інструментам дасягнення мэт манетарнай палітыкі выступаюць інструменты рэгулявання ліквіднасці банкаў. Рэжым таргетавання інфляцыі прадугледжвае, што цэнтральны банк дасягае сваёй канечнай мэты праз кіраванне інфляцыйнымі чаканнямі. У якасці прамежкавага арыенціра выступае прагноз інфляцыі. Асноўнае ўздзеянне манетарнай палітыкі ажыццяўляецца, як правіла, праз канал працэнтнай стаўкі.

Наталля Мірончык расказала больш падрабязна аб прычынах запланаванага пераходу ад манетарнага таргетавання да таргетавання інфляцыі, акрэсліўшы перавагі абодвух рэжымаў грашова-крэдытнай палітыкі. "Рэжым манетарнага таргетавання дастаткова просты для разумення, дае магчымасць выкарыстоўваць плаваючы абменны курс. Акрамя таго, пры зыходных высокіх тэмпах інфляцыі гэты рэжым дазваляе даволі хутка знізіць інфляцыю да адназначных значэнняў. Беларусь вельмі выразна прадэманстравала перавагі гэтага рэжыму. У спалучэнні са збалансаванай падаткова-бюджэтнай стратэгіяй, узважанай палітыкай па зарплатах нам удалося дасягнуць прыкметных вынікаў у забеспячэнні макраэканамічнай збалансаванасці і зніжэнні інфляцыі пасля 2015 года. Запаволенне інфляцыйных працэсаў дало магчымасць істотна знізіць намінальныя працэнтныя стаўкі ў эканоміцы", - звярнула ўвагу яна.

Але, нягледзячы на ​​плюсы, манетарнае таргетаванне мае істотныя недахопы. "Пры адназначных значэннях інфляцыі складана рабіць дакладныя прагнозы па дынаміцы грашовых агрэгатаў. Гэта небяспечна на памылкі ў прагнозах, якія могуць прыводзіць да павышанай валацільнасць працэнтных ставак. Грашовы мультыплікатар таксама няўстойлівы, а яго ваганні таксама могуць аказваць непажаданы ўплыў на працэнтныя стаўкі і ўзмацняць якія-небудзь шокі ў эканоміцы. Гэтыя недахопы вельмі сур'ёзныя, і колькасць краін, якія выкарыстоўваюць рэжым манетарнага таргетавання, няўхільна зніжаецца. Цяпер толькі 22 краіны са 180 краін - членаў МВФ выкарыстоўваюць гэты рэжым", - праінфармавала прадстаўнік Нацбанка.

Сярод пераваг рэжыму таргетавання інфляцыі - забеспячэнне цэнавай стабільнасці і стабілізацыі доўгатэрміновага росту ВУП каля раўнаважнага ўзроўню. Ён павышае падсправаздачнасць цэнтральных банкаў і празрыстасць іх работы. "Цэнтральным банкам дзякуючы такому рэжыму лепш прагназаваць, праектаваць і абгрунтоўваць свае рашэнні. Таксама гэты рэжым дае магчымасць павысіць ролю працэнтнай стаўкі ў эканоміцы. Ён павышае гібкасць цэнтральных банкаў у дзеяннях і дае ім большую свабоду", - дадала Наталля Мірончык.

Архіў
Пн Аўт Сер Чцв Пт Сб Нядз
Помнікі Вялікай Айчыннай вайны ў Беларусі