21 ліпеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Экспарт беларускіх тавараў у Кітай ужо ўзрос практычна ў 1,5 раза, больш аператыўна набліжаючы да гадавой мэты яго двухкратнага павелічэння. Аб гэтым заявіла намеснік міністра эканомікі Алеся Абраменка, гаворачы, як арганізавана работа па пераарыентацыі экспартных патокаў у КНР, паведамляе карэспандэнт БЕЛТА.
Кітай захоўвае пазіцыю аднаго з важнейшых стратэгічных партнёраў Беларусі. На думку Алесі Абраменка, дзякуючы высокаму ўзроўню супрацоўніцтва назіраецца паступальны рост і развіццё сумесных гандлёва-эканамічных ініцыятыў. "Для пераарыентацыі таварных патокаў з рынкаў недружалюбных краін на кітайскі сфарміраваны галіновыя імпартныя заяўкі і прапановы па актуалізацыі экспартных заявак у КНР на бягучы год. Беларускія вытворцы працуюць непасрэдна з кітайскімі гандлёвымі палатамі, асацыяцыямі і прадпрыемствамі па магчымых пастаўках тэхналагічнага абсталявання з Паднябеснай", - сказала яна.
У маі праведзена шостае пасяджэнне Камісіі па гандлёва-эканамічным супрацоўніцтве Беларуска-кітайскага міжурадавага камітэта. "Па яго выніках нашы галіновыя ведамствы падпісалі мемарандумы аб супрацоўніцтве з кітайскімі гандлёвымі палатамі. Як вынік - за студзень-май экспарт тавараў у КНР павялічыўся практычна ў 1,5 раза і склаў больш як $0,5 млрд. Перад намі стаіць задача нарасціць яго ў двухкратным памеры", - падкрэсліла намеснік міністра.
Як адзначыла Алеся Абраменка, сёння больш за сотню беларускіх прадпрыемстваў акрэдытаваны і нацэлены на работу на кітайскім рынку. "Нашы тавары заваявалі давер кітайскіх пакупнікоў. У пачатку ліпеня ў індустрыяльным парку "Вялікі камень" адбыліся адкрыццё першага нацыянальнага электроннага павільёна Беларусі і афіцыйны запуск прасоўвання айчынных тавараў пры дапамозе прамых трансляцый на кітайскіх электронных платформах. Нацыянальны павільён - першы прыклад выхаду беларускай прадукцыі на кітайскі маркетплэйс, па сутнасці, новая мадэль трансгранічнага электроннага гандлю паміж Беларуссю і Кітаем", - растлумачыла намеснік міністра эканомікі.