15 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Доля Мінска ў экспартным партфелі тавараў Беларусі складае 30 працэнтаў, паслуг - каля 60 працэнтаў. Аб гэтым заявіў сёння журналістам старшыня Беларускай гандлёва-прамысловай палаты Уладзімір Улаховіч на цырымоніі ўзнагароджвання лаўрэатаў конкурсу ад Мінска "Лепшы экспарцёр 2020", перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Уладзімір Улаховіч адзначыў, што прадпрыемствы-экспарцёры - гэта эліта нашай эканомікі і бізнесу. І высокі ўзровень канкурэнцыі на конкурсе з году ў год пацвярджае, што тых, хто забяспечвае эканамічную стабільнасць краіны, меншым не становіцца. У гэтым галоўная заслуга сапраўдных прафесіяналаў сваёй справы.
"Прадпрыемствы Мінска - лідзіруючыя. Прыкладна 30 працэнтаў нашага агульнага экспартнага партфеля тавараў робяць прадпрыемствы Мінска. Каля 60 працэнтаў - у паслугах", - сказаў ён.
Згодна са статыстычнымі данымі, прадпрыемствы Мінска за 9 месяцаў экспартавалі тавараў на суму $8,2 млрд. Тэмп росту да ўзроўню мінулага года - 145,2 працэнта. Па паслугах паказчыкі $4,6 млрд і 118,3 працэнта адпаведна.
Па выніках 2020 года пераможцамі рэспубліканскага конкурсу вызначаны 22 прадпрыемствы, 30 узнагароджаны заахвочвальнымі дыпломамі. Узнагароджванне 13 лаўрэатаў па Мінску праходзіць у гарадской ратушы. Сярод іх ЗАТ "Атлант" (пераможца ў намінацыі "Вытворчасць бытавых тавараў для насельніцтва"), СТАА "Гейм Стрым" ("Распрацоўка інфармацыйных тэхналогій"), ААТ "ККХ "БКМ" ("Машынабудаванне і металаапрацоўка"), СЗАТ "Рэспекта" ("Нафтаперапрацоўчая, хімічная і нафтахімічная прамысловасць"), ДП "БТЛЦ" ("Транспарт і лагістыка"), БДУ ("Адукацыя"), ААТ "Мінскметрапраект" ("Паслугі"), ТАА "Навукова-тэхнічны цэнтр "ДЭЛС" ("Арганізацыі малога і сярэдняга прадпрымальніцтва ў сферы аказання паслуг"). Заахвочвальныя дыпломы ў розных намінацыях атрымалі УП "ЗЭБТ Гарызонт", СЗАТ "МАЗ-МАН" і ААТ "МАЗ" - ККХ "БЕЛАЎТАМАЗ", РУП "ККХ "Беларуская цэментная кампанія", Інстытут бізнесу БДУ.
"Радуе, што ў конкурсе шырока прадстаўлены прадпрыемствы Мінска. Сярод іх прадпрыемствы ў сферы паслуг і прамысловыя, якія выпускаюць самую розную прадукцыю, што запатрабавана ў свеце. Прычым палавіна сённяшніх лаўрэатаў - гэта прадпрыемствы малога і сярэдняга бізнесу, - адзначыў старшыня Мінгарвыканкама Уладзімір Кухараў. - У бягучым годзе, з улікам пандэміі, мы стараліся максімальна выкарыстоўваць усе магчымасці, каб увайсці на новыя рынкі. І гэта ўдалося: прыраслі яшчэ на 10 краін па рынках збыту". Сёння геаграфія паставак вельмі шырокая: тавары экспартуюцца ў 138 краін (лідзіруюць Расія, Украіна, Нідэрланды, Польшча, Літва), паслугі - у 220 краін (Расія, ЗША, Кіпр, Вялікабрытанія, Германія). "Нашы прадпрыемствы, экспартуючы сваю прадукцыю, не толькі пашыраюць свае магчымасці, але і павышаюць імідж краіны", - дадаў мэр.
Беларуская гандлёва-прамысловая палата сумесна з рэспубліканскімі органамі дзяржкіравання, аблвыканкамамі, Мінгарвыканкамам і іншымі партнёрамі ўжо 15 гадоў праводзіць рэспубліканскі конкурс "Лепшы экспарцёр года".
Штогод з'яўляюцца новыя імёны: сярод 118 фіналістаў такіх прыкладна 40 працэнтаў. Асабліва прыбаўляюць прадпрыемствы недзяржаўнай формы ўласнасці, якія больш мабільныя і гібкія.
"Нягледзячы на ўсе цяжкасці, якія мы маем, нашы прадпрыемствы вытрымліваюць націск. Па выніках 9 месяцаў у нас дадатнае гандлёвае сальда - больш за $2 млрд у знешнегандлёвым абароце. Па харчовай прадукцыі маем па 9 месяцах прыкладна $5,7 млрд. Мы пастаўляем прадукты харчавання ў 96 краін свету", - звярнуў увагу Уладзімір Улаховіч. І дадаў, што прызнанне заслуг тых, хто робіць такі значны ўклад, вельмі важна ў настолькі няпросты час.