2 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У Нацыянальным цэнтры маркетынгу расказалі аб перспектывах пашырэння беларускіх тавараў і паслуг у Турцыі, паведамляе карэспандэнт БЕЛТА.
"Турцыя з'яўляецца адной з краін свету, якія найбольш хутка развіваюцца. Ключавымі сектарамі эканомікі выступаюць сектар паслуг (34 працэнты), прамысловасць (22 працэнты), гандаль (16 працэнтаў), транспарт (11 працэнтаў), будаўніцтва (10 працэнтаў), сельская гаспадарка (7 працэнтаў).
Згодна з данымі Сусветнага банка, па выніках 2021 года эканоміка Турцыі заняла 19-е месца ў свеце. Гэта краіна з'яўляецца адным з лідараў па аб'ёму ВУП сярод дзяржаў, што сталі на шлях развіцця. У мінулым годзе ВУП Турцыі склаў $810 млрд, што на 10 працэнтаў больш у параўнанні з 2020 годам", - расказалі ў цэнтры.
Аб'ём імпарту краіны ў 2021 годзе ў вартасным выражэнні дасягнуў $271,4 млрд, тэмп росту - 124 працэнты да ўзроўню 2020 года. "Турцыя займае 22-е месца сярод буйнейшых сусветных імпарцёраў. Аснову імпарту складаюць нафта, жэмчуг, каштоўныя камяні, металы і вырабы з іх, абсталяванне і механічныя часткі, наземны транспарт, чорныя металы, пластмаса, арганічныя хімічныя злучэнні, фармацэўтычная прадукцыя", - дадалі ў НЦМ.
Паводле даных Нацыянальнага статыстычнага камітэта, у 2021 годзе тавараабарот Беларусі з Турцыяй склаў $1083,2 млн (рост на 46,4 працэнта), у тым ліку беларускі экспарт - $360,5 млн (рост на 170,4 працэнта). "Асноўнымі беларускімі экспартнымі таварнымі пазіцыямі ў Турцыю ў 2021 годзе сталі сыры, малако і вяршкі, згушчаныя або з дабаўленнем цукру або іншых падсаладжальных рэчываў, сметанковае масла, лесаматэрыялы, пруткі з жалеза або нелегіраванай сталі, драўляная мэбля, пліты ОСБ і ДСП, маторныя чыгуначныя або трамвайныя вагоны пасажырскія", - паведамілі ў арганізацыі.
У НЦМ адзначылі, што цяпер у Турцыі расце попыт на малочную прадукцыю з тэрмінам годнасці ад шасці месяцаў: свежыя сыры (фета, брынза), сыры тыпу сулугуні, ёгурты і кефіры не толькі з розным смакам, але і з функцыянальнымі дабаўкамі - калагенам, прабіётыкамі. У сувязі з гэтым Беларусь мае вялікі патэнцыял для нарошчвання паставак не толькі названай прадукцыі, але і сметанковага масла, сухога абястлушчанага і сухога натуральнага малака.
У перспектыве таксама наладзіць пастаўкі беларускай мясной прадукцыі (ялавічыны і мяса птушкі), вырабленай у адпаведнасці з патрабаваннямі "Халяль".
Дадатковым імпульсам у двухбаковых гандлёва-эканамічных адносінах можа стаць заключэнне пагаднення аб свабодным гандлі паслугамі. Чакаецца, што гэта створыць спрыяльныя ўмовы для пашырэння структуры і аб'ёмаў беларускага экспарту паслуг у Турцыю, што ў сваю чаргу паўплывае на эфектыўнасць пашырэння беларускіх тавараў на турэцкі рынак, якая залежыць непасрэдна ад паслуг, звязаных з іх вытворчасцю, рэалізацыяй, тэхнічным абслугоўваннем.
"Беларускім прадпрыемствам пры выхадзе на рынак Турцыі неабходна ўлічваць наяўнасць канкурэнцыі з боку асноўных гандлёвых партнёраў краіны (Германія, Кітай, Вялікабрытанія, ЗША, Ірак, Італія, Францыя, Іспанія, Нідэрланды, Швейцарыя, Ізраіль, Расія, Рэспубліка Карэя) і прымяняць больш гібкія варыянты супрацоўніцтва. Да асаблівасцей вядзення бізнесу ў Турцыі трэба аднесці важнасць устанаўлення асабістых кантактаў з прадстаўнікамі турэцкага дзелавога асяроддзя. У сувязі з гэтым максімальна эфектыўным інструментам для выхаду на гэты рынак стане ўдзел у выстаўках, праводзімых на тэрыторыі гэтай краіны, а таксама іншых дзелавых мерапрыемствах гандлёва-эканамічнага характару", - звярнулі ўвагу ў цэнтры.
У гэтым кантэксце Нацыянальны цэнтр маркетынгу прапануе беларускім экспарцёрам розныя фарматы прэзентацыі сваіх магчымасцей турэцкім прадпрымальнікам. У прыватнасці, 2-5 лістапада ў Стамбуле на міжнароднай шматгаліновай выстаўцы MUSIAD EXPO будзе прадстаўлена Нацыянальная экспазіцыя Беларусі, арганізуемая НЦМ.
Беларускія прадпрыемствы прымуць удзел у выстаўцы ў якасці экспанентаў. Тым арганізацыям, якія пакуль не гатовы выступіць у якасці экспанента, цэнтр прапануе прыняць удзел у бізнес-місіі ў Стамбуле, што пройдзе ў тэрміны правядзення MUSIAD EXPO. "Мы не толькі забяспечым наведванне ўдзельнікамі бізнес-місіі выстаўкі, але і арганізуем сустрэчы з турэцкімі кампаніямі ў адпаведнасці з абазначанымі дзелавымі інтарэсамі. Будзе прапрацавана магчымасць наведвання перадавых турэцкіх прадпрыемстваў. Удзельнікі бізнес-місіі змогуць прэзентаваць свае кампаніі ў рамках Дня Беларусі, які адбудзецца на пляцоўцы MUSIAD EXPO, - сказалі ў НЦМ. - Каб лепш падрыхтавацца да візіту, важна вывучыць рынак Турцыі ў разрэзе запланаванага на экспарт віду прадукцыі (код ТН ЗЭД) з пункту гледжання дынамікі паставак, тэмпаў росту імпарту, тарыфнага рэгулявання, канкурэнтнага асяроддзя, кошту прадукцыі".