10 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Беларуская ўніверсальная таварная біржа прадставіла патэнцыял электроннага біржавога гандлю прадукцыяй аграпрамысловага комплексу на сусветнай сельскагаспадарчай выстаўцы Wagri, якая прайшла 8-9 лістапада ў Гуанчжоу (Кітай), паведамілі БЕЛТА ў прэс-службе БУТБ.
У гэтым годзе, нягледзячы на пандэмію, выстаўка сабрала каля 500 экспанентаў з Паўднёва-Усходняй Азіі, Еўропы, Паўднёвай Амерыкі і Блізкага Усходу. Наведвальнікі стэнда БУТБ мелі магчымасць падрабязна азнаёміцца з прынцыпамі работы беларускай біржавой пляцоўкі, найбольш запатрабаванымі таварнымі пазіцыямі, парадкам удзелу ў біржавых таргах і асноўнымі перавагамі біржавога механізма.
Як адзначылі ў прэс-службе, біржа ўпершыню ўдзельнічала ў такім вузкаспецыялізаваным выставачным форуме па сельскагаспадарчай тэматыцы. Галоўная тэма была расказаць як мага большай колькасці прадстаўнікоў кітайскага бізнесу аб магчымасцях прымянення біржавой пляцоўкі ў гандлі з Беларуссю, краінамі Еўропы і ЕАЭС і акрэдытаваць іх для работы на біржы. "Зразумела, прыярытэтнае значэнне для нас мае арганізацыя рэгулярных паставак беларускіх тавараў на рынак КНР. Цяпер з намі супрацоўнічаюць 60 кітайскіх кампаній, дзве з якіх атрымалі статус брокераў-нерэзідэнтаў. На біржавых таргах яны пераважна набываюць піламатэрыялы, аднак на працягу гэтага года таксама праводзіліся здзелкі па закупцы рапсавага алею і цукру. Акрамя таго, кітайскія пакупнікі актыўна цікавяцца беларускай мяса-малочнай прадукцыяй: сухім малаком і сыроваткай, сырамі, ялавічынай, субпрадуктамі. Таму гэтыя таварныя пазіцыі будзем прапрацоўваць у першую чаргу", - расказалі ў БУТБ.
Выстаўка Wagri-2021 арганізавана Кітайскім саветам па садзейнічанні міжнароднаму гандлю, Гандлёва-прамысловай палатай правінцыі Гуандун, Асацыяцыяй арганізацый аптовага гандлю агароднінай Макаа і Паўднёва-кітайскім сельскагаспадарчым універсітэтам.
Па выніках 10 месяцаў 2021 года біржавы тавараабарот Беларусі і Кітая вырас у 2,6 раза і склаў $50,6 млн. Забяспечыць высокую дадатную дынаміку на кітайскім напрамку дала магчымасць рэалізацыя комплексу мерапрыемстваў па прыцягненні на таргі кітайскіх кампаній, а таксама правядзенне рэгулярных экспартных гандлёвых сесій з лагістыкай дастаўкі тавару да канечных спажыўцоў у КНР.