28 мая, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Аграпрамысловы комплекс Беларусі нарошчвае аб'ёмы вытворчасці і экспарту, нягледзячы на пандэмію COVID-19. Аб гэтым паведаміў карэспандэнту БЕЛТА начальнік галоўнага ўпраўлення знешнеэканамічнай дзейнасці Міністэрства сельскай гаспадаркі і харчавання Аляксей Багданаў.
Ён звярнуў увагу на тое, што ў многіх краінах уведзеныя ў сувязі з каранавіруснай інфекцыяй абмежаванні выклікалі сур'ёзныя праблемы з вытворчасцю і рэалізацыяй прадуктаў харчавання. Напрыклад, у краінах ЕС востра адчуваецца недахоп сезонных рабочых, у ЗША назіраліся вялікія чэргі і пустыя паліцы ў супермаркетах, у Расіі сур'ёзна ўпаў попыт у сектары HoReCa (сегмент гасціннасці, які аб'ядноўвае кафэ, рэстараны і гасцінічны бізнес. - Заўвага БЕЛТА). Дырэктар Сусветнай харчовай праграмы ААН Дэвід Бізлі заявіў аб надыходзячым голадзе біблейскага маштабу. "На гэтым фоне ў нашай краіне, дзякуючы ўзважанай палітыцы адносна праблемы COVID-19, з забеспячэннем харчовай бяспекі ніякіх праблем не ўзнікала", - падкрэсліў Аляксей Багданаў.
Сельскагаспадарчыя арганізацыі і прадпрыемствы перапрацоўкі прадаўжалі рытмічную работу, нарошчваючы як аб'ёмы вытворчасці, так і паступленне валютнай выручкі ад знешнеэканамічнай дзейнасці. Па выніках першага квартала ўзровень валавой вытворчасці ў аграрным сектары вырас на 5,5 працэнта, а экспарт прадуктаў харчавання павялічыўся на 9,8 працэнта. "Валютная выручка ў аб'ёме $1,4 млрд з прыростам да ўзроўню аналагічнага перыяду 2019 года больш чым на $125 млн дала магчымасць беларускім аграрыям упершыню давесці сваю долю ў агульным экспарце краіны да рэкордных 21,8 працэнта. Не скажу, што нам было лёгка гэтага дабіцца, але тая сістэмная работа па дыверсіфікацыі экспарту, якую праводзіць Міністэрства сельскай гаспадаркі і харчавання на працягу шэрага гадоў, дазволіла з найменшымі стратамі пераарыентаваць гандлёвыя патокі з падаючых рынкаў на больш прывабныя", - адзначыў начальнік галоўнага ўпраўлення ЗЭД.
Так, пры зніжэнні долі расійскага рынку на 3,9 працэнтнага пункта доля краін СНД (без уліку Расіі) павялічылася на 1,5 працэнтнага пункта, а краін далёкага замежжа - на 2,4 працэнтнага пункта. Пастаўкі ў Кітай выраслі ў 2,4 раза, у ЗША - на 14 працэнтаў, краіны Еўрапейскага саюза - на 54 працэнты, Саудаўскую Аравію і ААЭ - больш як у сем разоў. Акрамя таго, удалося арганізаваць пастаўкі на шэраг новых рынкаў, сярод якіх Індыя, Шры-Ланка, Малайзія, Аман, М'янма, Гвінея, Нігер.
"Па выніках бягучага года плануем экспартаваць сельскагаспадарчай прадукцыі і прадуктаў харчавання на суму $5,7 млрд з тэмпам росту 104,2 працэнта да 2019 года", - рэзюмаваў Аляксей Багданаў.