3 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Беларусь плануе падаць іскі ў міжнародныя суды з-за страт у выніку санкцый. Аб гэтым заявіў сёння на прэс-канферэнцыі дырэктар Дэпартамента па авіяцыі Міністэрства транспарту і камунікацый Арцём Сікорскі, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"Санкцыі ўведзены толькі на "Белаэранавігацыю". Прамых санкцый ні ў адносінах да "Белавія", ні Нацыянальнага аэрапорта цяпер няма. Разам з тым тыя страты, якія звязаны з неабходнасцю аблёту, а таксама тая ўпушчаная выгада ў рамках непрадуманых дзеянняў нашых еўрапейскіх партнёраў манетызуюцца. І ў адпаведны час адпаведныя судовыя іскі будуць пададзены", - сказаў Арцём Сікорскі.
Паводле яго слоў, ёсць забарона Еўрапейскага агенцтва авіяцыйнай бяспекі аб прыёме беларускіх паветраных суднаў у Еўропе. "Гэта супярэчыць Чыкагскай канвенцыі, у прыватнасці арт.11, дзе дакладна напісана, што дыскрымінацыі па нацыянальнай прыкмеце быць не можа. Разам з тым нашым авіяцыйным перавозчыкам менавіта па нацыянальнай прыкмеце забаронена абслугоўванне ў еўрапейскіх аэрапортах, а еўрапейскім авіякампаніям настойліва рэкамендавана аблятаць тэрыторыю Беларусі і забаронена выкарыстоўваць яе паветраную прастору", - падкрэсліў ён.
Паводле слоў дырэктара дэпартамента, Беларусь ацэньвае ўпушчаную выгаду грамадзянскай авіяцыі ад еўрапейскіх санкцый у памеры $10 млн штомесяц.
Арцём Сікорскі адзначыў, што пытанне страт ад санкцый актуальна для Нацыянальнага аэрапорта Мінск, "Белаэранавігацыі". "Там можна манетызаваць страты - упаў трафік. Але мы цяпер за кошт пераарыентацыі патокаў і прыцягнення кампаній у Нацыянальны аэрапорт гэтыя страты мінімізавалі. Калі гаварыць пра "Белаэранавігацыю", то там яны больш пралічваюцца. Мы страцілі пэўны трафік палётаў. Гэта 25 працэнтаў, якія ў нас складалі еўрапейскія кампаніі. Але за кошт павелічэння палётаў з усходняга, паўднёвага вектараў мы здольны на пэўным высокім узроўні падтрымліваць даходнасць "Белаэранавігацыі", - рэзюмаваў ён.