18 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка падпісаў указ нумар 145 "Аб удасканаленні арганізацыі дарожнага руху". Дакументам уносяцца змяненні ва ўказ нумар 551 ад 28 лістапада 2005 года, якім былі зацверджаны Правілы дарожнага руху. Аб гэтым БЕЛТА паведамілі ў прэс-службе кіраўніка дзяржавы.
Дакумент прыняты ў мэтах павышэння культуры ўдзельнікаў дарожнага руху, зніжэння колькасці дарожна-транспартных здарэнняў і стымулявання выкарыстання электратранспарту. Практычная рэалізацыя мер, прадугледжаных указам, дасць магчымасць павысіць бяспеку на дарогах краіны і зрабіць больш камфортным удзел грамадзян у дарожным руху.
Адна з навацый датычыцца электрасамакатаў, гіраскутараў, манаколаў, сігвеяў і іншых устройстваў. Для іх уведзена абагульненае паняцце "сродак персанальнай мабільнасці" і вызначаны парадак выкарыстання. Перамяшчацца на такіх устройствах неабходна будзе па веласіпеднай дарожцы, а пры яе адсутнасці - па тратуары, пешаходнай дарожцы або абочыне са скорасцю не вышэйшай за 25 км/гадз., не ствараючы перашкоды для руху пешаходаў. Устанаўліваецца ўзроставае абмежаванне на выкарыстанне сродкаў персанальнай мабільнасці - з 14 гадоў. Але яно не будзе дзейнічаць у жылых і пешаходных зонах.
Згодна з указам аптымізуюцца скорасныя ліміты адносна транспартных сродкаў. Так, замацоўваецца магчымасць перамяшчэння па-за населенымі пунктамі на аўтамагістралях і дарогах для аўтамабіляў матацыклаў, легкавых аўтамабіляў, грузавых аўтамабіляў масай не большай за 3,5 т са скорасцю не большай за 120 км/гадз., а для аўтобусаў - не вышэйшай за 100 км/гадз.
Адначасова ўводзіцца новы дарожны знак "Зона з абмежаваннем максімальнай скорасці руху". Пры яго наяўнасці скорасць руху транспартных сродкаў па пэўных тэрыторыях, напрыклад у зоне шчыльнай жылой забудовы, абмяжоўваецца 30 км/гадз. Такія зоны шырока прымяняюцца ў сусветнай практыцы. Іх выкарыстанне дазваляе забяспечыць бяспеку дарожнага руху без устаноўкі дадатковых знакаў, якія абмяжоўваюць скорасны рэжым, і штучных няроўнасцей.
У мэтах павышэння бяспекі дарожнага руху ўдакладняецца парадак прадастаўлення перавагі ў руху. Яна будзе лічыцца прадастаўленай, калі адлегласць паміж транспартным сродкам і падыходзячым пешаходам склала не менш за дзве паласы руху (пры іх наяўнасці).
Акрамя таго, забараняецца перавозіць пасажыраў, якія заведама знаходзяцца ў стане алкагольнага ап'янення, на матацыкле (акрамя бакавога прычэпа да яго) і мапедзе. Пры гэтым гэтыя асобы па патрабаванні супрацоўнікаў ДАІ будуць абавязаны прайсці агляд.
Указам устанаўліваецца абавязак вадзіцеляў у перыяд з 25 мая па 5 чэрвеня і з 25 жніўня па 5 верасня пры знаходжанні на дарогах у светлы час сутак уключаць блізкае святло фар. Такім чынам у правілах дарожнага руху замацоўваюцца штогод праводзімыя ДАІ акцыі, прымеркаваныя да пачатку і заканчэння навучальнага года.
Удасканальваецца парадак удзелу веласіпедыстаў у дарожным руху. Замацоўваецца абавязак іх перамяшчэння па-за населенымі пунктамі ў цёмны час сутак у адзенні са святлоадбівальнымі элементамі. Выключэнне будуць складаць выпадкі руху па веласіпеднай дарожцы.
Перасякаць праезную частку веласіпедыст будзе абавязаны па веласіпедным пераездзе або веласіпеднай дарожцы, а пры іх адсутнасці - па пешаходным пераходзе, на скрыжаванні па лініі тратуараў або абочын, не ствараючы перашкод для руху пешаходаў. Пры гэтым веласіпедыст будзе мець права не спешвацца.
Шэраг мер накіраваны на стымуляванне выкарыстання электратранспарту. Сярод іх - магчымасць праезду электрамабіляў па паласе, прызначанай для руху грамадскага транспарту, забеспячэнне даступнасці электразараднай інфраструктуры і іншыя.
Прадугледжаныя змяненні ўступаюць у дзеянне праз шэсць месяцаў пасля афіцыйнага апублікавання ўказа.