3 сакавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Беларускія ВНУ ўкараняюць эфектыўныя інструменты Еўрапейскай прасторы вышэйшай адукацыі. Аб гэтым заявіў міністр адукацыі Беларусі Міхаіл Жураўкоў, вітаючы ўдзельнікаў Міжнароднага інфармацыйнага семінара "Імплементацыя Еўрапейскай прасторы вышэйшай адукацыі: праблемы і магчымасці", перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"Беларускія ВНУ ўкараняюць эфектыўныя інструменты Еўрапейскай прасторы вышэйшай адукацыі. Безумоўна, знамянальнай падзеі чакаюць як студэнты, так і выкладчыкі. Далучэнне да яго накладвае пэўныя сур'ёзныя абавязацельствы. Між тым нагадаем, што Беларусь ужо накіравала пакет дакументаў на далучэнне да Балонскага працэсу ў сакратарыят", - сказаў Міхаіл Жураўкоў.
Паводле слоў міністра адукацыі, ва ўстановах вышэйшай адукацыі прайшлі рэформы, звязаныя з дыферэнцыяцыяй тэрмінаў навучання, магістратура вылучана ў асобную праграму, а студэнцкае самакіраванне ва ўніверсітэтах Беларусі мае розныя формы - ад непасрэднага ўдзелу ў кіраванні да разгалінаванай сеткі грамадскіх аб'яднанняў. Пашырэнне акадэмічнай мабільнасці з'яўляецца адной з неабходных умоў павышэння якасці адукацыі, прыцягнення новых ведаў у адукацыйную сістэму. Для гэтага беларускія ВНУ ўкараняюць праграмы па пашырэнні ўзроўню валодання "мовай мабільнасці" (гэта значыць англійскай мовай) большасцю студэнтаў, а таксама развіваюць спецыяльныя інфраструктуры для арганізацыйнай падтрымкі і суправаджэння акадэмічнай мабільнасці ў ВНУ. Далейшае развіццё і ўдасканаленне модульнага прынцыпу арганізацыі навучання прадугледжваюць развіццё ўнутрыкраінавай і міждзяржаўнай акадэмічнай мабільнасці, а таксама больш шырокае распаўсюджванне "ўключанага" навучання як абавязковага элемента асваення навучэнцам праграмы вышэйшай адукацыі ў некалькіх ВНУ.
3-4 сакавіка ў Мінску праходзіць сустрэча экспертаў у сферы вышэйшай адукацыі. Запланаваны шэраг двухбаковых сустрэч з асноўнымі зацікаўленымі бакамі ў сістэме вышэйшай адукацыі. Адбудзецца абмен меркаваннямі па пытаннях імплементацыі інструментаў Еўрапейскай прасторы вышэйшай адукацыі ў сістэму вышэйшай адукацыі Беларусі, прэзентацыя асноўных напрамкаў развіцця нацыянальнай вышэйшай школы. Пройдуць сустрэчы міжнародных экспертаў з міністрам адукацыі, прадстаўнікамі Савета рэктараў і студэнцкіх аб'яднанняў.
Сістэма вышэйшай адукацыі рэспублікі прадстаўлена 54 установамі вышэйшай адукацыі, з якіх 45 - дзяржаўнай формы ўласнасці, 9 - прыватнай. Дзяржаўнымі ўстановамі вышэйшай адукацыі з'яўляюцца 31 універсітэт, 7 акадэмій, 3 вышэйшыя каледжы, 4 інстытуты. У Беларусі сфарміравана сучасная двухступеньчатая сістэма вышэйшай адукацыі. На I ступені ажыццяўляецца падрыхтоўка спецыялістаў, якія валодаюць фундаментальнымі і спецыяльнымі ведамі, уменнямі і навыкамі, з прысваеннем кваліфікацыі спецыяліста з вышэйшай адукацыяй. Тэрмін навучання, як правіла, складае 4-4,5-5 гадоў. Вышэйшая адукацыя I ступені дае права на прадаўжэнне адукацыі на II ступені вышэйшай адукацыі (магістратуры) і на працаўладкаванне па атрыманай спецыяльнасці і прысвоенай кваліфікацыі. У структуры прыёму на дзённую бюджэтную форму атрымання вышэйшай адукацыі ў разрэзе профіляў адукацыі больш як палавіну займаюць спецыяльнасці тэхніка-тэхналагічнага, будаўнічага, сельскагаспадарчага і прыродазнаўча-навуковага профіляў. Ва ўстановах вышэйшай адукацыі вучыцца больш як 362,9 тыс. студэнтаў і 8,8 тыс. магістрантаў. Прыём у ВНУ на I ступень вышэйшай адукацыі ў 2014 годзе склаў 63,4 тыс. чалавек. Прыём у ВНУ на II ступень вышэйшай адукацыі ў 2014 годзе склаў 5,9 тыс. чалавек.