18 ліпеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Пры продажы калійных угнаенняў Беларусь арыентуецца перш за ўсё на пастаўку аб'ёмаў, а не на цану. Аб гэтым заявіў журналістам першы віцэ-прэм'ер Мікалай Снапкоў па выніках нарады ў Прэзідэнта Беларусі аб стварэнні партовых магутнасцей, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Паводле слоў Мікалая Снапкова, цяпер Беларусь кампенсавала партовыя магутнасці, якія раней былі страчаны ў сувязі з санкцыйным націскам: "Сёння мы можам грузіць 12 млн т (калійных угнаенняў. - Заўвага БЕЛТА) у год. За мінулыя 10 гадоў у сярэднім у год вывозілі па 10-12 млн т".
На нарадзе ў кіраўніка дзяржавы абмяркоўвалася, што сёння задача ў тым, каб дасягнуць не аб'ёмаў выгрузкі мінеральных угнаенняў на знешнія рынкі, а адпрацаваць тыя варыянты, якія дадуць магчымасць павысіць эфектыўнасць перакідкі ўгнаенняў у партах Расіі, растлумачыў першы віцэ-прэм'ер.
"Урад далажыў варыянты, якія на гэты момант ёсць. Прэзідэнт паставіў задачу дапрацаваць і выйсці на аптымальныя варыянты, якія дадуць магчымасць мінімізаваць кошт лагістыкі", - сказаў ён.
"Мы бачым сітуацыю на рынку (сусветны рынак калійных угнаенняў. - Заўвага БЕЛТА). Ёсць ацэнкі, што гэта яшчэ не дно (у цане на гэты від прадукцыі. - Заўвага БЕЛТА), - растлумачыў Мікалай Снапкоў. - Сёння, у прынцыпе, усе кампаніі сталі гуляць у гульню "аб'ёмы вышэйшыя за цану". Па даручэнні Прэзідэнта мы гэтым займаемся ўжо з мінулага года. Гэта значыць, мы ставім пастаўку аб'ёмаў вышэй за цану. Тым больш вытворчы сабекошт "Беларуськалія" дазваляе гэта. І мы можам вытрымліваць канкурэнцыю па цане доўгі час. Але пытанне лагістыкі становіцца ключавым. Каб эфектыўна рэалізоўваць угнаенні, забяспечваць прыбытковасць вытворцы - "Беларуськалія", адпаведна і плацяжы ў бюджэт, нам патрэбна аптымальна эфектыўная лагістыка. Чым мы і прадоўжым займацца".
Як адзначыў першы віцэ-прэм'ер, у бліжэйшы час урад унясе Прэзідэнту канчатковы варыянт свайго бачання арганізацыі партовай інфраструктуры ў сярэднетэрміновай перспектыве для максімальнай аптымізацыі кошту перавалкі.
"У нас ёсць тавар, запатрабаваны ў свеце. Мы будзем везці яго туды, дзе будзем бачыць мінімальны кошт. Варыяцыі могуць быць. Ёсць стабільныя пункты адгрузкі, дзе мы разумеем аб'ёмы і кошт, і пункты, якія змяняюцца, канкурыруюць адзін з адным за тое, каб атрымаць тавар у нас. Вось на гэтым мы будзем гуляць, каб атрымаць мінімальную цану перавалкі. Гэта задача асноўная. Мы павінны мінімізаваць затраты па лагістыцы і па перавалцы", - падкрэсліў Мікалай Снапкоў.