6 кастрычніка, Мінская вобласць /Святлана Саўко - БЕЛТА/. Сёння пры ўдзеле кіраўніка дзяржавы адкрыўся ўчастак 27,3 км другой кальцавой аўтадарогі вакол Мінска, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Кіраўніку дзяржавы было даложана аб выкананні яго даручэнняў па будаўніцтве другога кальца і перспектывах транспартнай інфраструктуры Беларусі, уключаючы аўтамабільны і чыгуначны транспарт. Агульная працягласць новай кальцавой аўтадарогі вакол Мінска складзе каля 159 км, яе будаўніцтва праходзіць у два этапы. Першы павінен быць завершаны да 1 студзеня 2016 года. Да гэтага часу будзе здадзены ўчастак аўтадарогі М3 Мінск - Віцебск да аўтадарогі М6/Е28 Мінск - Гродна - граніца Польшчы (Брузгі). Другі этап будаўніцтва, як плануецца, завершыцца ў 2017 годзе на ўчастку ад аўтамабільнай дарогі М6/Е28 Мінск - Гродна - граніца Польшчы (Брузгі) да аўтамабільнай дарогі М1/Е30 Брэст "Казловічы" - Мінск - граніца Расіі (Рэдзькі).
Разліковы кошт будаўніцтва першага этапу складзе Br3,1 трлн. Фінансаванне ажыццяўляецца за кошт сродкаў бюджэту дзяржаўнага мэтавага бюджэтнага фонду нацыянальнага развіцця і крэдытаў Банка развіцця Беларусі. Кошт будаўніцтва другога ўчастка кальца ад аўтадарогі М6 да М1, які плануецца пачаць ужо ў гэтым годзе, ацэньваецца Br2,3 трлн.
Як было даложана Прэзідэнту, другую кальцавую аўтадарогу прапануецца не забудоўваць аб'ектамі прыдарожнай інфраструктуры. Аляксандр Лукашэнка лічыць гэту прапанову разумнай. "У нас праз кожныя 40-50 км па любой трасе добрыя населеныя пункты, раённыя цэнтры, - звярнуў увагу кіраўнік дзяржавы. - У гэтых раённых цэнтрах - Бярозе, Кобрыне, Дзяржынску - трэба будаваць гэтыя аб'екты, дзе ёсць людзі, інфраструктура".
На думку кіраўніка дзяржавы, гэта пасадзейнічае развіццю раённых цэнтраў і іншых пасёлкаў, якія знаходзяцца паблізу трасы. Будаўніцтва аб'ектаў прыдарожнай інфраструктуры па-за населенымі пунктамі часта вельмі затратна з пункту гледжання падвядзення да іх электрычнасці, водазабеспячэння і г.д. Для кароткачасовага адпачынку вадзіцеляў дастаткова абсталяваць невялікія пляцоўкі, лічыць Прэзідэнт.
Кіраўнік дзяржавы паразмаўляў таксама з прадстаўнікамі працоўных калектываў дарожна-будаўнічых арганізацый-падрадчыкаў і жыхарамі Мінскага раёна, адказаў на іх пытанні. Пасля цырымоніі адкрыцця Прэзідэнт зрабіў азнаямленчую паездку па ўчастку другой кальцавой, які адкрыўся.
Асаблівасцю будаўніцтва другой кальцавой аўтадарогі з'яўляецца шырокае прымяненне цэментабетону для стварэння пакрыцця, што з улікам разліковых затрат за міжрамонтны перыяд будзе больш эканамічным у параўнанні з асфальтабетонам.